0:00
Śląskie granie i śpiewanie (N- napisy dla niesłyszących)
2:00
Muzyka nocą
4:40
Śląska muzyka blisko Ciebie
7:40
Kalejdoskop
8:40
Rodzina Treflików
9:00
Koncert życzeń
9:55
Śląskie po prostu
10:25
Zasłuchani w słowo Pana
10:30
Msza Św. z Bazyliki św. Antoniego w Rybniku
11:30
Szlagierowo i z humorem
12:30
Koncert życzeń
13:30
14:30
Podsumowanie Top 15
15:45
Koncert
16:50
Panowie od Bonton
17:05
Gwiazdozbiór Śląskiego Sportu
18:00
Śląskie po prostu
18:30
Rodzina Treflików
19:00
Koncert życzeń
20:00
Szlagierowo i z humorem
21:00
Wielcy Polacy - nieznani wynalazcy
21:20
Gwiazdozbiór Śląskiego Sportu
21:50
Kino Niezależne
22:50
23:20
Podsumowanie Top 15

Profesjonalne czyszczenie i regeneracja filtrów DPF i FAP. Jak zadbać o układ wydechowy samochodu?

Czyszczenie filtrów cząstek stałych jest bardzo popularne, gdyż od wielu już lat ten element znajduje się w układach wydechowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Jak znaleźć firmę, która profesjonalnie oczyści i zregeneruje filtry samochodowe?

Jego głównym zadaniem jest wyłapywać i jednocześnie dopalać trujące cząstki stałe. Prowadzi to do tego, że wewnątrz DPF gromadzi się sadza, a po dłuższym okresie eksploatacji może ona znacznie utrudnić pracę tego podzespołu. Ponadto warto pamiętać, że wskutek wypalania sadzy pojawia się także popiół. Niestety popiołu nie usuniesz żadnymi preparatami chemicznymi, które są dostępne w sklepach motoryzacyjnych. W przypadku więc zapchania filtra cząstek stałych popiołem konieczna jest wizyta w serwisie, diagnostyka podzespołu oraz rozpoczęcie procedury mycia wodnego DPF w maszynie. Profesjonalne czyszczenie i regeneracja filtrów DPF, znajdziesz między innymi w ofercie Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli.

Profesjonalne czyszczenie to właściwie jedyny sposób, który pozwala udrożnić podzespół z każdego rodzaju nagromadzonych zanieczyszczeń. Zaletą także tej metody regeneracji jest bezpieczeństwo dla obudowy i wkładu filtra DPF. Zanim jednak podzespół zostanie wyczyszczony, należy go dogłębnie sprawdzić kamerką endoskopową. Jest to niezbędne, jeśli specjalista chce się dowiedzieć, czy podzespół w 100% nadaje się do regeneracji. Może się zdarzyć tak, że diagnostyka filtra cząstek stałych wykaże jego mechaniczne uszkodzenia i nie będzie możliwe przeprowadzenie regeneracji. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko i w większości przypadków da się go wyczyścić.

Dla kierowcy informacja o konieczności wymiany podzespołu nie budzi entuzjazmu ze względu na wysokie koszty. Warto zatem pomyśleć o regeneracji filtra DPF i FAP. To koszt zaledwie kilkaset złotych! I co najważniejsze, przy odpowiedniej eksploatacji samochodu oraz stosowaniu się do zaleceń producenta, ten element układu wydechowego będzie pracować znacznie dłużej.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierowco, nie zwlekaj więc z wizytą w serwisie, jeżeli zauważyłeś w ostatnim czasie pogorszone osiągi, spadek mocy jednostki napędowej, wzmożone kopcenie z układu wydechowego, jak również kłopoty z turbosprężarką. Co prawda należy mieć świadomość, że tego typu objawy mogą także świadczyć o całkowicie innej usterce, ale wybrać się do profesjonalnego serwisu i niezwłocznie sprawdzić kondycję podzespołów znajdujących się w Twoim samochodzie.

 

[artykuł sponsorowany]