W ramach programu inwestycyjnego rozbudowane zostaną wszystkie strefy lotniska: pasażerska, obsługi technicznej, samolotów oraz cargo. Nową gałęzią działalności lotniska będzie węzeł do przeładunku towarów i paliw, w oparciu o bocznicę kolejową.
Najdroższą inwestycją, bo za kwotę 950 mln zł, będzie budowa nowego i dwukondygnacyjnego głównego terminala pasażerskiego o pow. 49 tys. m2. Terminal wyposażony będzie w rękawy oraz połączenie z 270 m tunelem podziemnym, prowadzącym na stację kolejową Pyrzowice Lotnisko.
– Na poziomie zero nowego terminala zlokalizowane będą stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, hala przylotów oraz bagażownie. Na poziomie +1 znajdzie się kontrola bezpieczeństwa, kontrola paszportowa, hala odlotów i strefa bramek wejściowych do samolotów, w części wyposażona w rękawy – informuje Piotr Adamczyk, rzecznik prasowy Katowice Airport.
Do 2030 roku wyburzony zostanie terminal pasażerski A. Powstanie 7,5 tys. m2 nowej powierzchni terminalowej w postaci pirsu łączącego terminal B z terminalem głównym. Do 2032 roku zaplanowano rozbiórkę tzw. „starego terminalu cargo” oraz uzupełnienie bryły nowego terminalu pasażerskiego o 16 tys. m2 nowej powierzchni.
Nowy układ drogowy powstanie przed głównym terminalem pasażerskim, w miejscu gdzie obecnie znajduje się parking nr 2. Składać się będą na niego: nowa strefa wjazdowa oraz wyjazdowa, drogi wewnętrzne oraz strefa kiss & fly.
Materiały Prasowe/ fot. Katowice Airport