00:40
Śląskie granie i śpiewanie (N- napisy dla niesłyszących)
7:30
7:48
8:05
8:08
8:10
Jurek Sznupie w Śląsku
9:05
9:08
9:10
Śląskie granie i śpiewanie (N- napisy dla niesłyszących)
10:05
10:08
11:00
11:03
11:30
11:48
11:50
12:05
12:08
12:10
Jurek Sznupie w Śląsku
16:15
Śląskie granie i śpiewanie (N-napisy dla niesłyszących)
17:10
Sakralne Dziedzictwo Śląska
17:30
17:48
17:50
18:05
18:08
18:30
18:48
19:05
19:08
19:10
Gość Dnia
19:20
19:30
Żorski Newsroom
19:50
Sakralne Dziedzictwo Śląska
20:05
20:08
20:10
Etiudy Studenckie
21:30
21:48
22:05
22:10
Żorski Newsroom
22:30
Etiudy Studenckie
23:05
23:08
23:10
Gość Dnia
23:30
Sakralne Dziedzictwo Śląska

„Na blika” – nowa metoda oszustów internetowych

Osób oszukanych ,,na blika” przybywa. Pieniądze stracił mieszkaniec Gliwic, który przystał na prośbę nadawcy komunikatu o udostępnienie mu kodu BLIK. Mężczyzna bezgranicznie ufał komunikatorowi. Nie podejrzewał, że ktoś podszywa się pod jego znajomego . Z jego konta zniknęło 2000 zł. Dzień wcześniej pieniądze stracili mieszkańcy powiatu gliwickiego. Policja apeluje o rozwagę!

Do zdarzenia doszło we wtorek, 21 lipca, w Gliwicach.  Policjanci z otrzymali informację od młodego gliwiczanina, który, już po czasie, ustalił, że udostępnił swój kod BLIK nie znajomemu, ale, jak się okazało, oszustowi. Pokrzywdzony zaczął podejrzewać, że został oszukany. Już po czasie zadzwonił do znajomej i jak wspólnie odkryli, ktoś się podszył pod jej tożsamość z konta komunikatora. „Podszywacz”, odpowiednio uzasadniając, poprosił o udostępnienie kodu do jednorazowej autoryzacji. Niczego nieświadomy młody człowiek przekazał mu kod. W ten sposób stracił 2000 złotych.

Metoda, jaką działał sprawca, nie wykorzystuje luk w zabezpieczeniach, a wyłącznie ufność użytkowników portali i komunikatorów. Pokrzywdzony, bez żadnej innej formy potwierdzenia, widząc w swoim smartfonie prośbę z adresu koleżanki i będąc przekonanym, że na pewno właśnie ona się z nim komunikuje, chciał pomóc, zaś nieświadomie wsparł przestępczy proceder.

Policja apeluje do osób, które na co dzień korzystają z różnego typu komunikatorów bądź portali, o szczególną przezorność i rozwagę przy „sprawach finansowych”. W przypadku otrzymania od znajomych tego typu SMS-a lub wiadomości na komunikatorze, weryfikujmy treść z wysyłającym ją nadawcą. Nawiążmy kontakt w innej formie niż komunikator, np. poprzez rozmowę telefoniczną, spotkanie. Sprawcy często działają krótkotrwale i w danej chwili, będąc np. przy bankomacie. W przypadku chęci weryfikacji przez nas wiadomości, zazwyczaj nie odpowiadają.

W poniedziałek, 20 lipca, do gliwickich policjantów zgłosiły się inne oszukane osoby – to młodzi mieszkańcy powiatu gliwickiego. Kobieta straciła 200 zł a mężczyzna 900 zł. W powyższych sprawach wszczęto już dochodzenia.

 

Źróło: KMP w Gliwicach

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print